Byznys, megabyznys, megašašci, mýty a iluze…


Warning: Undefined variable $button in /www/doc/www.jirimazur.cz/www/wp-content/plugins/wp-fb-like/wp-fb-like.php on line 35

Proč nepodporuji marketing, ale jen opravdové příležitosti?

Tento článek by nevznikl, kdybych zrovna v tomto období nedostal stovku podnětů emailem, přes FB, Skype, všemi kanály… Lidi se mě ptají jako podnikatele na záležitosti podnikání na Amazonu a marketingové kampaně „Megabyznys“. Přiznám se, že jsem z jistých důvodů tyto záležitosti úplně vypustil, ale když jinak nedáte…

Opravdu mám rád podnikání, poctivý marketing a život v cash-flow. Také si vážím svého času, svých peněz, a proto pečlivě zvažuju, kde dávat svoji energii a kam zaměřovat svoji pozornost. A učím to své klienty v kurzech, které jsou opravdu o penězích a podnikání.

Najednou se u nás vyrojilo překvapivě mnoho „expertů“ na prodej na Amazonu, nicméně téměř nikdo z nich nemá „mega“výsledky. Proto jsem se zeptal na pár věcí svého kamaráda ze Slovenska, který také na Amazonu prodává a skromně přiznává, že zatím jen v mini verzi se ziskem pár tisíc EUR měsíčně, ale zejména vím, že napsal skvělou publikaci na téma Ako zarábám na Amazoně. Čili žádné megaplky, ale návod o tom, jak to opravdu dělá.

Na toto téma jsem si s Milošem Ježem pohovořil, abych rozšířil obzor sobě i vám:

Milošův skvělý eBook máte zde. Stojí jen zlomek možné nutné investice a podle mě pro většinu z vás zcela splní účel. Potom se můžete kvalifikovaně rozhodovat, zda má pro vás investice do vzdělávání smysl, nebo zůstanete jako já v pozici kvalifikovaného (tj. vědomého) investora.

Tento eBook získáte za pouhých 77 miniEUR kliknutím na odkaz zde:

Cervena_sipka Miloslav Ježo: Ako zarábám na Amazone!

Miloš jako BONUS přidává Návod, jak na seznamy nejlépe prodávaných výrobků do TOP300 v kategoriích, který není veřejně dostupný – je pouze placený. Otestujte si to… Tento Bonus platí při objednávce eBooku do půlnoci 25. 9. 2015.

 

A teď moje stanovisko k podnikání na Amazonu i k marketingu kolem…

 

Mám rád byznys.

Nebo to napíšu srozumitelněji, rád se věnuji podnikání, je to pro mě cesta. Je to cesta pro moje peníze, pro můj čas, svobodu i nezávislost. Mám rád podnikání 80/20, zvažuji v projektech rizika, parametry nákladů a výnosů. Totéž učím lidi v programu ŽIVOT NA PRAVÉ STRANĚ. Také se věnuji rizikovějšímu podnikání na burze a rád o tom přednáším ve svém kurzu Hrajeme si na burze.

Součástí každého podnikání je poctivý přístup a je nutno pracovat se správnými informacemi. Takže můžu napsat třeba toto a za tím si stojím:

Neexistuje podnikání bez rizika. Naopak, je známá statistika 80/20, která pouze popisuje faktický stav, že pouze 20 % lidí rozjede svoje podnikání poté, co se o něj začnou intenzívně zajímat (třeba si zaplatí nákladný kurz). A také platí statistika, že pouze 20 % z těchto lidí opravdu uspěje. Platí to v podnikání, na burze i v podnikání na Amazonu. Výsledná statistika méně, než 4 % těch, kdo investují do podobných systémů podnikání, je zřejmá.

Každé podnikání má svoje náklady a ty jsou přímo úměrné ambicím. Pokud si chci na burze hrát s drobnými a učit se to, náklady za online kurz jsou 5-10 tisíc a rizika jsou omezena na drobnou sumu na burze.

Ovšem podnikání, i to na Amazonu, to je jiná pálka. 70 tisíc za zkopírovaný kurz, nebo 110 tisíc za ten pravý ASM, plus stovky hodin intenzívní práce a zejména potřebné investice. Zde platí – drobné investice do stovek tisíc = drobné výnosy a minimální zisky. Pokud chcete opravdu vydělávat, musíte mít prostě adekvátní kapitál – na marketing, logistiku, zásoby. Miliony dělají zase jen miliony. Podnikání na Amazonu je klasické podnikání s online prvky, dejme tomu hodně elegantní eShop.

 

Nebudu mudrlant ani hejtr,

ale povím vám, proč jsem nešel jako partner do marketingového projektu Megabyznys a proč mě nebere ani podnikání na Amazonu (to druhé se může klidně změnit).

Takže hlavní důvody:

» Podnikání na Amazonu je v zásadě klasické podnikání, takový vylepšený eShop. Jistě vám pomohou s logistikou, příjmem objednávek a zasíláním zboží, prostě takový „mega“e-shop. Ale jinak je veškerá podnikatelská odpovědnost na podnikajícím subjektu, to jest na vás. A myslím, že je to podnikání hodně náročné na to, abych trpěl iluzí, že to zvládne kde kdo při zaměstnání. Právě naopak, šanci má jen pár procent účastníků, kteří jsou vysoce kvalifikovaní, mají kapitál a schopnosti.

Pro sebe bych stanovil tato kvalifikační kritéria, co musím umět:

» Nedostatek příležitostí, prostě již nemám do čeho píchnout a můj byznys nejede (to se mě netýká). Tak bych vyzkoušel i toto…

» Mám hodně času a energie.

» Umím bezvadně anglicky (báchorky, že vystačíte s google překladačem nebo s příbuzným se znalostí AJ, vůbec nevnímejte).

» Vím, že je to nesmírně konkurenční obor. Marketéři vás lákají na to, kdo již uspěl a jak se dostat na přední pozice v e-shopu Amazonu. Tak jistě, 1-2 % se to občas podaří.

» Chci dělat podnikání, které mám výhradně pod svoji kontrolou. 95-99 % snaživců na Amazonu jsou prostě jen online stánkaři, kteří nemají pod kontrolou téměř nic v řetězci autor myšlenky – výrobce – logistika – odběratel.

» Jediné, co můžete dělat, je marketing, sypat do toho prachy a doufat, že někdo nezmění algoritmus vyhledávání. A třeba doufat, že vám nezkrachuje dodavatel, kterého jste nikdy neviděli, nebo že na 100 % pořešíte spolehlivě všechny záležitosti ve svém byznyse na Amazonu.

Je jich opravdu více, než bych já chtěl řešit.

» Umím anglicky, vyznám se v podnikání, v e-shopech a logice Amazonu (ta se průběžně mění, jako FB) + dobrá znalost digitálního marketingu a komunikace.

» Potom je zde ona statistika. Z jarního kurzu ASM uspělo pár procent lidí, ti jiní v tom utopili čas a peníze. Že bych chtěl toto propagovat, nebo se účastnit? To si snad o mě nikdo nemyslí :-).

» Jasně, pro méně než 1 % těch absolutně nejlepších z oněch 20 %, co tento byznys po vysokých nákladech rozjedou, může být i toto podnikání MEGABYZNYS. O tom nepochybuji. Ale ta statistika, rizika a zejména práce, to je mimo mě…

 

Byznys, megabyznys, megašašci, mýty a iluze…

 

Osobně bych rád podporoval akci, která by byla „megabyznysem“ pro klienty. Možná je to „megabyznys“ pro organizátory.

Někteří marketéři, co u toho byli již na jaře, označili autory marketingové kampaně za „megašašky“, nějak se mezi sebou marketéři nedomluvili. Je otázka ale, kdo je nakonec „megašašek“, nebo kazišuk (to jsou ti protivní skřítci kazící někomu byznys, nic pejorativního..). Zcela jasně říkám, že to není moje parta…

Zde jsem jednoznačně na straně marketérů „mega“byznysu, šli do toho jistě s poctivým úmyslem vydělat a to je v pořádku. Jen si zapoměli ošetřit vztahy s obchodními partnery z minulé akce… Takže „neurokazišuci“ si přihřáli polívčičku pro ně obvyklým způsobem. Mezi námi, v podnikání celkem ne neobvyklým. Nenásledujte je, ale učte se…

Pár marketérů se chlubí, že udělali na AMAZONU již byznys v objemu 1.6 milionů korun, jiný se chlubí pár desítkami prodaných selfietyček. Při statisícových nákladech žádné megaterno. To je obrat trafiky či stánkaře, jistě žádné megavýsledky, které by mě usadily na zadek. Není asi tajemství, že rozkmotření marketéři z první jarní akce ASM zřejmě zatím neudělali na Amazonu prodeje žádné…

Zatím vidím a slyším jen nekritický marketing, ale žádná rozumná čísla. Ale pokud by marketing dělali poctivě a bez vzájemných šaškáren, držím palce všem poctivým úmyslům!

Přes noc, z ničehonic, se nám zde vyrojilo mnoho odborníků na prodej na Amazonu, kteří si vidinou „megabyznysu“ lehce rozstřelili svou obchodní značku tak, že pomalu již ani nevíte, kdo je na co expert. Vy to víte? Já ne, ztrácím se v tom…

Tak to byla jen vsuvka, dívejme se na věci byznysově, nikoliv osobně. Vyjadřujme se, ptejme se, polemizujme, ale podpásovky – to je jiný svět, tomu já nerozumím. Chtěli jste to vědět, tak odpovídám…

Vraťme se k základům, to jest k podstatě podnikání!

 

Rozumějte tomu,

pokud budete chtít někdy podnikat, musíte vždy pečlivě zvážit všechny okolnosti.

Podnikáte sami na sebe, nebo na druhé?
Máte své podnikání a celý řetězec výhradně pod svou kotrolou?
Rozumíte pojmům rizika, náklady, návratnost, výnosy, zisk?
Podnikání na Amazonu je jistě skvělá příležitost.

Je jasné, že každé podnikání potřebuje svůj marketing. Pokud je mi známo, tak již za pár týdnů bude opět spuštěn originální kurz ASM ohledně podnikání na Amazonu, nikoliv pouze jeho kopie.

 

Moje osobní doporučení a přístup k věci?

 

O podnikání na Amazonu bych uvažoval jako potenciální investor. Chtěl bych celému procesu rozumět. Na to mi stačí jistě kurz nebo informace za poctivou cenu bez nutnosti riskovat! Poté bych si jistě nechal celý byznys zkompletovat odborníkem a člověkem, který se opravdu v tomto podnikání vyzná, expertem s výsledky! Nepřevědčil by mě ani „odborník“ na výplach mozku s knihou na Amazonu za necelá 3 EUR…

Na Amazonu se dnes točí miliardy dollarů. Jistě se i v tomto byznyse, jako ve kterémkoliv jiném, krystalizují příležitosti a vytvářejí se zástupy digitálních milionářů. To je objektivně lákavá vidina, ale ne pro 99 % z vás :-).

Je to jako ve všech byznysech. Účast v každém, i v tom na Amazonu, si vyžaduje opravdu uvážený postup, znalost kritérii, podstaty, byznys plánu, marketingu. Na Amazonu přidejte znalost angličtiny, nutnost rizikového kapitálu (90 % lidí a více jej ztratí), značnou časovou náročnost, prodejní dovednosti, znalost internetového marketingu a poměrně dost dalších dovedností.

Ale na to vše se opravdu raději zeptám odborníka a experta na prodej na Amazonu, který se prodejem zde zabývá a zná mnoho zákoutí kolem tohoto podnikání. Jeho eBook mi dává smysl a ušetřil mi zbytečný čas. Možná jíž vím, na koho se opravdu obrátím, až budu chtít investovat.

 

Prodej a příležitost na Amazonu je podnikání a pro 1 % účastníků opravdu Megabyznys.

Musíte vědět například tyto věci, a já je chci zjistit:

O čem je toto podnikání? Jak je náročné?
Jak a proč musíte budovat vlastní značku?
Jaké si vy osobně pro sebe musíte stanovit kvalifikační předpoklady?
Jaký musíte mít objem rizikového kapitálu, aby vám ta námaha skutečně stála za to?
Je třeba zakládat firmu v USA? Proč preferovat US Amazon, když jej máme i v Evropě a nyní v Česku?
Jaká jsou rizika a okolnosti tohoto podnikání na živnost jako OSVČ?
Jaké je opravdu to ziskové know-how aneb co nám marketéři zatajují?
Jak je to s konkurencí? Které fáze podnikání nemám pod kotrolou?
Kde vznikají rizika a jaká? Jaká je reálná šance na úspěch a co pro něj mohu udělat?
Jak se vybírají výrobky, dodavatelé, jak se určují ceny.
• Jaké jsou náklady na vzdělávání a časová náročnost, jaké jsou náklady na toto podnikání, zboží a související záležitosti? Kolik musím umět dále reinvestovat?
• Kde vzniká zisk? Kolik z něj může být mým příjmem a kolik musím reinvestovat, abych byznys udržel, nebo aby rostl?
Jaké jsou mýty a pověsti marketérů a proč náborují podnikání na Amazonu tímto stylem?
Kdo je originál a kdo je kopie?

Můj tip pro vás: Pokud může kurz podnikání na Amazonu dělat kde kdo, naučte se prodávat pár blbůstek, třeba selfie tyček nebo švihadel a dělejte jej taky! Nicméně si myslím, že obojí je zatraceně těžké! Žádné iluze a sny o snadném penězovodu!

Ale nevím, zda-li by to na Amazonu někomu nevadilo, že jim děláte reklamu bez jejich souhlasu? Nevím, nepátral jsem po tom…

Přátelé, zdá se vám těch otázek kolem podnikání na Amazonu a marketingu kolem něj hodně?

Mně ano, právě proto jsem tuto příležitost ignoroval. Mám jiné zaměření a jiný fokus.

80 % lidí neustále hledá nějaké příležitosti a jisté návody na podnikání a zbohatnutí. Ale nic takového neexistuje.

Co se tak nejdříve poctivě naučit podnikat? Peníze se vydělávají procesem myšlení, takže mohu jen doporučit, myslete… 🙂

 

Přečetli jste celý tento „megačlánek“?

 

Tak věřte, že je to méně než 1 promile toho, co ve skutečnosti musíte o tomto podnikání vědět, než do něj nasypete peníze a čas.

Uff, jsem rád, že jsem se prokousal informacemi kolem podnikání na Amazonu!

Uvažuji o tom, že si najmu experta, abych zainvestoval. Sám bych to v žádném případě nezkoušel. Proč podnikat složitě, když to jde jednoduše?

Pouze živnostníci mají ambice dělat si vše sami až do úplného živnost-ničení.

A zaměstnanci, ti zde mají šance téměř nulové… Tím neříkám, že to nemohou dát. Nedělám si iluze…

Jasně, vím, že jsem pár lidí nepotěšil. Ale jsem podnikatel, nikoliv naivní marketér. Marketing dělám také a rád, ale jen když má můj produkt výsledky a reálný základ.

A jistě vím, že mnohým z vás jsem pomohl v rozhodování, možná i ušetřil peníze. Nebo jsem vás naopak namotivoval a že to prostě dáte! Ve všech těchto případech vám držím palce!

Splnil jsem svůj úkol a jdu se opět zaměřovat svým směrem.

Neboť kam zaměřujete svoji pozornost, tam to roste!

 

Jirka Mazur

Podnikatel, marketér a nadšenec pro vše, co se šustne na internetu a vydělává to peníze, ale…

Jsem laik v prodeji a v podnikání na Amazonu a amatér v „mega“marketingu, držím se při zemi i svých osvědčených postupů, které nelze kopírovat, ale pouze předávat!

Ale nenechejte se odradit, marketéři „mega“byznysu jsou šikovní a pokud vám to neutrhne peněženku, třeba to dáte! Držím palce všem!